The third installment in a popular comedy-drama series following the lives of residents of a Tokyo neighborhood, this time taking place in 1964. Shot using the same 3D system as James Cameron's Avatar, it vividly evokes the vitality of the times by interspersing nostalgic CG recreations of the Tokyo Olympics, the bullet train soon after it went into operation, and more.
As the benefits of Japan's economic boom begin to be felt in Third Street in Sunset Town, novelist Chagawa (Yoshioka Hidetaka) finds himself upstaged by a younger writer and falls into a slump. Then he receives word from his family home in Nagano that his father is seriously ill.