A sequel to ALWAYS -Sunset on Third Street (ALWAYS Sancho-me no Yuhi), an empathic drama set in the Showa era. Direction, script and VFX are again by Yamazaki Takashi, as in the first part. The full use of VFX to realistically recreate the street scenes of the Showa era was well talked about in the first part. This sequel shows Nihombashi and Haneda airport recreated as in those days.
Spring of 1959. Chagawa (Yoshioka Hidetaka) still thinks of Hiromi (Koyuki) who took off without a word, while living with Junnosuke(Suga Kenta), a boy Hiromi left in his care. At Suzuki Auto, where Suzuki Norifumi (Tsutsumi Shinichi) and his wife Tomoe (Yakushimaru Hiroko) live, Mutsuko (Horikita Maki) is established enough to stand on her own two feet. Then the Suzukis gain a new family member - their relatives' daughter whom they are going to look after. To Chagawa, Junnosuke's biological father, Kawabuchi, comes to take back his son. In order to keep Junnosuke with him, the father imposes conditions upon him to give the boy a decent life. To secure a stable life and also to prove himself to Hiromi, Chagawa starts writing again to win the Akutagawa award, a once abandoned hope.