Documentary that delivers a true portrait of picture book illustrator Iwasaki Chihiro, who passed away in 1974 at age 55. Three years of shooting reveal the little-known life of this illustrator, renowned for her pictures in Kuryanagi Tetsuko's "Totto-chan: The Little Girl at the Window" and beloved by many even after her death. Executive produced by Yamada Yoji.
War, work, and illness toyed with her fate throughout her tumultuous life. What were the life-long convictions that Chihiro held as an artist?