Film commemorating the 50th anniversary of director Yamada Yoji's beloved humanistic comedy series Tora-san. Features the marquee actor Atsumi Kiyoshi who passed away in 1996, and reboots the series after a 22-year hiatus with the first film since the 49th work in 1997. Opening film for the 32nd Tokyo International Film Festival.
Kurumaya was once a traditional sweets shop along the approach to Shibamata Taishakuten temple, but has turned into a cafe. The living quarters behind the shop are just as always, and the people gathered to mourn the seventh anniversary of the death of the wife of Torajiro's (Atsumi) nephew Mitsuo (Yoshioka Hidetaka) reminisce about old times.