Directed by Yoshida Daihachi, whose FUNUKE Show Some Love, You Losers! was an official selection of the Cannes Film Festival's Critic's Week, The Kirishima Thing is an adaptation of Asai Ryo's bestselling novel. It became an extraordinarily long-running hit in Japan as the word spread it being a coming-of age movie for a new generation of filmgoers, and it also went on to win numerous film awards.
A rumor that Kirishima, the most popular student in school, is going to withdraw from after-school activities sends the other cool kids into an uproar. This has little effect on uncool film club member Maeda (Kamiki Ryunosuke), who begins to shoot a zombie movie. The emotions of the school's various student factions gradually intersect, and during the shooting of Maeda's movie, little incidents occur that sway their hearts.