A warmhearted comedy directed by Mizuta Nobuo (No More Cry!!!) about the struggles of a women's tug-of-war team who attempt to promote their hometown through their sport. Its screenplay is provided by Pacchigi! series scribe Habara Daisuke.
Chiaki (Inoue Mao), who works in the public relations department of the Oita City government, is tasked with assembling a women's tug-of-war team to generate publicity for the city. She ropes in the idiosyncratic employees of a school lunch center on the verge of being shut down, and together they strive to win a national tug-of-war tournament with the center's future at stake.