Sixth film from director Mizuta Nobuo, who also directs TV dramas. He teams up with screenwriter Kudo Kankuro for this comedy, which humorously examines Japan's unique culture of apologizing.
Tokyo Apology Center "apologist" Kuroshima (Abe Sadawo) resolves a wide range of knotty problems with his mastery of apology techniques. Kuroshima's apology rescues returnee Noriko (Inoue Mao) from a pinch, and she becomes his assistant and gets to witness the human condition through various kinds of apologies.