Based on "Anpanman Tanjo" (Anpanman is born), the first episode of the Anpanman animated television series, this short film depicts the events that led to his birth. See Anpanman as a cute baby in this musical story filled with fun and cheerful tunes.
Uncle Jam (voice: Masuoka Hiroshi) and Batako (voice: Sakuma Rei) put their hearts and souls into dough-making to bake delicious bread for hungry people. As they are working, a glittering shower of shooting stars from space rains down on their bakery.