An animated short film that was screened together with the feature ANPANMAN: Revive Banana Island!. Twin sister singing duo Dreaming add their voices to the guest cast in this musical depiction of the adventures of Anpanman and two sister hippopotamuses.
Hippopotamus sisters Shidoro and Modoro (voices: Dreaming) practice a dance routine but can't quite get it right, and begin to lose confidence. Anpanman (voice: Toda Keiko) tries to cheer them up by asking the advice of his friends at a bakery.