Sixteenth coming-of-age action film depicting delinquents fighting each other. Two youths who are eternal rivals reunite in an unexpected fashion. Motoki Takashi has helmed the series since the third film.
Kinugasa High School top dog Monji (Sano Kazuya) fails to find a successor and gets held back twice. Yuto (Kubota Masataka), who used to exchange blows with Monji, finds employment but gets fired due to his poor academic skills. Painfully aware of the importance of studying, Yuto transfers into the evening class at Kinugasa High School without knowing that Monji is there.