Family drama based on real life on the Okinawan island of Minami-Daito. Depicts the excitement and anxieties of a girl in her last year of junior high school, living on an island without a high school where further study means leaving home. Yoshida Yasuhiro, mentored by director Izutsu Kazuyuki, directs and handles the screenplay.
Junior high school student Yuna (Miyoshi Ayaka) lives with her father Toshiharu (Kobayashi Kaoru). Her mother Akemi (Otake Shinobu) moved to Naha when her older sister entered high school, and Yuna is worried about her father's life after she leaves.