The first half of the two-part conclusion to the popular franchise from TRICK The Movie director Tsutsumi Yukihiko that has encompassed a television series, specials, and feature films. Two Tokyo Metropolitan Police Department detectives engage in a final battle for the survival of humanity involving people with paranormal powers called "SPEC."
Toma Saya (Toda Erika) and Sebumi Takeru (Kase Ryo) end their fight to the death with almighty spec holder Ninomae Juichi (Kamiki Ryunosuke). However, a new struggle is beginning between humans and the remaining spec holders.