The second half of the two-part conclusion to the popular franchise from TRICK The Movie director Tsutsumi Yukihiko that has encompassed a television series, specials, and feature films. A lavish array of special guests including Mukai Osamu, Oshima Yuko, and Kuriyama Chiaki join spec holders from earlier in the series.
As a fierce, earth-shaking battle rages with spec holders, the powers hidden within Toma Saya (Toda Erika) are awakened. The mysteries regarding Toma's relationship with Sebumi Takeru (Kase Ryo), the fate of humanity, and all other matters are revealed.