The feature directorial debut of Kubota Nao, a television documentary veteran with a career spanning over twenty-five years. Set in Fukushima after the Great East Japan Earthquake, it tells a story of family members who rediscover their connections to one another. An official selection of the 2014 Berlin International Film Festival.
In post-nuclear accident Fukushima, Jiro (Matsuyama Kenichi) returns to his hometown for the first time in twenty years and begins tending to fields at his family's farm, located within the radiation caution zone. Meanwhile, his mother Tomiko (Tanaka Yuko), older half-brother Soichi (Uchino Seiyo) and sister-in-law Misa (Ando Sakura) live together in a temporary housing unit.