Shinoda Masahiro's spectacular film, a decade in the planning and produced at a budget of two billion yen.
In the 16th year of the Showa Era (1941), two men are arrested - Dr. Richard Sorge (Ian Glen), who is a key figure in the espionage organization which has startled the world, and journalist Osaki Hotsumi (Motoki Masahiro), who has been Richard's key informant. The pair first met in Shanghai eight years prior, and Hotsumi cooperated with Richard after he came to Japan. Born in Russia, but raised in Germany, Richard acts as a double agent under the guise of a Nazi, sending mostly useless information to Germany while transmitting sensitive data to his motherland of Russia. During one of his transmissions to Moscow, Richard receives an important piece of information from Hotsumi: the Japanese army doesn't have the will to invade Russia. He believes he has finished his assignment and feels glad that he'll finally be able to return home. However, one by one, he and his followers, including Hotsumi, are arrested on the same day. Three years later, in November, Richard is executed. Soon after his death, World War II comes to an end.