The second film in a two-part live-action adaptation of Amazume Ryuta's manga about marriage seekers. It follows the romance of a man and woman who meet at matchmaking meeting, and takes both a comical and erotic approach. Its director is Yokoi Kenji, known for the "Takumikun" series of male homosexual romances as well as "Higanjima."
Ordinary company employee Keitaro (Nagayama Takashi) is thirty years old and single. His timid nature has caused him to remain a virgin, but he falls in love with Shimako (Seto Saki) after a matchmaking meeting. They go out on a series of dates, and just when it seems they are headed for marriage, a little misunderstanding gradually pushes them apart.