The second animated feature based on the popular role-playing video game series. High school students who have developed special powers called "personas" throw themselves into battle with bizarre monsters called Shadows. Its director is Taguchi Tomohisa, who also helmed the television series "Persona4 the Golden ANIMATION".
Makoto (voice: Ishida Akira), who has gained the ability to summon personas, enters a special extracurricular activities group at Gekkoukan High School, which is attended by other youths with similar abilities. Although he seems somewhat indifferent to the conflict with the Shadows, he grows closer to his classmates as they engage in fierce combat.