A feature film based on a role-playing video game released in 2006. High schoolers who wield a special power called Persona fight a desperate battle against monsters called Shadows. Familiar voices return from the game's original cast, including star Ishida Akira.
After Yuki Makoto (voice: Ishida) transfers to Gekkokan Gakuen, his Persona power is awakened and he is drawn into a special extra-curricular club comprised of other Persona wielders. To fulfill their individual purposes, they investigate the truth behind "Shadow Time" and confront their unthinkable destinies.