A heartwarming drama devised by rakugo performer Hayashia Taihei. It presents an affectionate depiction of the highs and lows of ordinary people, and weaves a traditional rakugo story into its narrative. Music video veteran Itaya Hiroyuki makes his feature directorial debut, which he also wrote and edited. Internationally active production designer Taneda Yohei handles its art direction.
In the late 19th century, rakugo student Taihei (Hayashiya) gives up hope of making the grade, and his despair leads him to take up residence at a rowhouse in Tokyo's Fukagawa district. There he meets an emotionally distant boy named Sadakichi (Fukuzaki Nayuta), and as fate would have it, he ends up teaching him rakugo.