The life of a businessman who broadened the popularity of mentaiko (spicy cod roe) in Japan serves is the basis for this biographical drama directed by Eguchi Kan who won the Best Action Film award at the 23rd Fantasia International Film Festival for The Fable.
It is 1950s. Toshiyuki (Hakata Hanamaru) and his wife Chiyoko (Tomita Yasuko) run a small grocery store. Born and living his early childhood in South Korea's Busan prior to World War II, Toshiyuki created mentaiko using his memories of the taste of myeongnan-jeot as a hint. Day after day he devotes himself to refining the flavor.