A film adaptation of a book of the same title, written by authoress, Ekuni Kaori, who has received a number of literature awards including the prestigious Naoki Award. Directed by Morita Yoshimitsu, whose works include The Family Game and Like Asura (Ashura no Gotoku). The day-to-day affairs of two dull and geeky brothers who find simple pleasures in their ordinary, but enjoyable life together, is lightly portrayed with superb pacing and a nostalgic worldview.
The main characters are the Mamiya brothers who are living together although they are over 30-years-old. Unconcerned with appearance and reputations, they enjoy their life in their own way. The only concern is the lack of girlfriends. One day, however, a change occurs to their mundane lives. The elder brother, Akinobu (Sasaki Kuranosuke), falls in love with a girl at a video shop. The younger brother, Tetsunobu (Tsukaji Muga), scrambles around to aid his brother achieve love and arranges various dates. The elder brother strives to return the effort, but gets the cold shoulder. The two brothers return to their original lives, continuing with their ordinary, but happy days.