Kyoko (Fukatsu Eri) finds work as a housekeeper for a genius mathematician (Terao Akira) whose memory only lasts for 80 minutes. Kyoko has a 10-year-old son. The days with the Professor, a man of respect who cares about people and genuinely adores mathematics, are filled with surprise and joy, and mother and child gradually become attracted to him.
One day the Professor collapses with a high temperature, and they take care of him throughout the night. However, Kyoko gets laid off by the Professor's sister-in-law (Asaoka Ruriko), who is a widow, for reasons of breaking the rule. The sister-in-law and the Professor were in a forbidden relationship when they were young, and it was on their way home from a Noh play that the Professor was involved in an accident and suffered his memory disorder. They go to see a Noh play that holds fond memories. The widow realizes the Professor's love is unchanged, so she calls Kyoko back. A peaceful life resumes among the three - the Professor, Kyoko, and her son whom the Professor called "Root".
Directed by Koizumi Takashi, who worked as the Assistant Director for Kurosawa Akira movies from the 1970s through to Kurosawa's late years. Koizumi then made his directorial debut in 2000 with After the Rain based on Kurosawa Akira's posthumous scri...