A fantasy inspired by the legend of Urashima Taro, who is said to have spent decades living in an undersea realm. Set on the Shonai Peninsula in Kagawa Prefecture, it presents a dream-like depiction of a young man's recovery from the death of a friend. Writer-director Aoki Katsunari makes his commercial film debut.
University student Taro (Ishida Hoshi) nearly drowns in the sea on a visit home, but is rescued by his close hometown friend Masahiko (Ochiai Motoki), who instead loses his own life. Taro is wracked with guilt. Then one day, a strange girl named Mizuki (Taniuchi Risa) appears before him.