The second feature film version of an omnibus horror television series that gained a large following in its late night slot. It depicts the terrors that befall a female office worker who reads a letter addressed to someone else and gets caught up in an extraordinary predicament. It avoids ghosts and paranormal phenomena, and instead focuses on real horrors lurking in everyday life.
Office worker Shiori (Ishibashi Anna) lives alone. One day, she finds a letter in her mailbox that is addressed to "Miura Reiko", presumably her apartment's former resident. She opens it out of curiosity, and discovers that it is a love letter. However, Shiori later learns that Miura Reiko was the victim of an unsolved murder.