The 17th entry in the "Pretty Cure" series of animated feature films about transforming heroines. In order to save a land of dolls in a time of crisis, young female warriors for good rise to the challenge. Its director is Kon Chiaki, known for her work on the animated television series "Nodame Cantabile".
Megumi (voice: Nakajima Megumi) and her friends perform a puppet show at a nursery school, and are approached by ballerina doll Tsumugi (voice: Horie Yui). Tsumugi asks them to save her homeland, the Doll Kingdom, which is under attack from dark forces...