The second animated feature based on Togashi Yoshihiro's popular manga. A lavish voice cast including kabuki performer Nakamura Shidou, comedian Amano Hiroyuki, and model Yamamoto Mizuki helps to depict a fierce battle between hunters divided into "light" and "dark" factions.
The Hunters Association that Gon (voice: Han Megumi) belongs to once included hunters with great powers among its members. Divided into followers of "light" and "dark," they have taken different paths, but now the forces of darkness are again attempting to exterminate all hunters.