The first half of a two-part adaptation of Naoki Prize-winning author Miyabe Miyuki's mystery. Junior high students attempt to hold a mock trial after one of their classmates apparently falls from a building and dies within the school grounds. Its director is Narushima Izuru, a two-time Japan Academy Prize winner.
On Christmas morning at Joto Daisan Junior High School, Year 2 Group A student Kashiwagi Takuya (Mochizuki Ayumu) is found dead. Police conclude it was a suicide, but an accusatory letter sends the media into a frenzy. Group A class council member Fujino Ryoko (Fujino Ryoko) suggests that a trial be held within the school to uncover the truth.