Romance featuring an ensemble cast in seven episodes about marriage. Upcoming director Amano Chihiro won both the Audience Award and Grand Prize in the 5th Shitamachi Comedy Film Festival for The Confessions of Figaro.
A woman flees her wedding ceremony, a guy proposes but is rejected, a bride's flurry of hard work comes to naught, a couple married for a decade fights constantly, a celebrity couple are hounded by the media, an obsessive husband faces divorce, an emotionally scarred man was jilted by his would-be wife…. Individuals at the mercy of marriage deal with their anxieties, all the while aiming for a "happy landing."