The continuation to AJIN: DEMI‐HUMAN-Compel which depicts the back and forth struggle between the immortal Ajin and the Ministry of Health, Labor, and Welfare's Ajin Control Board as it develops into an epic conflict rippling out to involve the whole of society. Fights between Ajin and humans, as well as Ajin against Ajin are portrayed through dynamic action and breathtaking psychological warfare.
The Ajin terrorist, Sato (voice: Otsuka Hochu) sends a message to his compatriots through the press corps. He announces to the seven Ajin who congregated to him a plan to perpetrate genocide. Meanwhile, Kei (voice: Miyano Mamoru), the high schooler who escaped from the Ajin Research Laboratory, is hiding in the countryside.