The concluding chapter closing out the story begun in AJIN: DEMI‐HUMAN-Compel and continued in Ajin Shoutotsu. The battle against the immortal "Ajin" intensifies as the Self-Defense Force and the American Department of Defense become involved. The theatrical film climaxes with an original ending different from the original story.
The Ajin terrorist, Sato (voice: Otsuka Hochu), has begun his second offensive, "Purification". Government officials are being killed in accordance to a hit list. High schooler and Ajin, Kei (voice: Miyano Mamoru), works out a plan to disrupt Sato's plan.