A film adaptation of Isoda Michifumi's original novel which is based on a true story from the middle Edo Period. It comically depicts the efforts of Yoshiokajuku, an inn town in Sendai fief, to save themselves from impoverishment by running a moneylending enterprise against the fiefdom. At the helm is The Inerasable director Nakamura Yoshihiro.
On the verge of financial crisis, the Sendai fiefdom levies a heavy tax upon its inhabitants resulting in bankruptcies and people fleeing town in succession. A merchant of Yoshiokajuku, Kokudaya Juzaburo (Abe Sadawo), devises a relief plan to loan money to the fief with a partner and distribute the interest among the people.