Comedy based on Yamamoto Hirofumi's "Chushingura's Financial Statements" that closely examined Edo-period samurai Oishi Kuranosuke's records of the attack on Kira Kozunosuke. Directed by Nakamura Yoshihiro, who has helmed numerous period works including Mumon: The Land of Stealth.
The Ako retainers' vassal lord Asano Takumi no Kami was forced to commit harakiri for attacking Kira Kozunosuke with his sword. Chief retainer Oishi Kuranosuke (Tsutsumi Shinichi) aims to restore the feudal domain together with accountant Yato Chosuke (Okamura Takashi), but the public demand revenge on Kira. However, the attack requires a huge sum of money.