Sumida Masakiyo is a severely-disabled man who lives an independent life with the help of an electric wheelchair, voice machine, and a carer. Using his real name, Sumida exerts himself to act the role of the "attacker Sumida". Sumida is leading a peaceful life in the good company of a musician Take (Hotta Naozo), a carer as well as a good listener, when a college student, Nobuko (Torii Mari), wishing to gain some experience of care, appears. Sumida becomes attracted to Nobuko, but a feeling of discomfort, which he finds hard to come to terms with, develops in him and gradually he surrenders himself to insanity. Sumida commits a string of killings, and the story converges towards a bloody ending.
Directed by Shibata Go, whose debut work NN-891102 was screened at the Rotterdam International Film Festival in 2000 and the Sonar in the same year. Late Bloomer, which took over five years to create, was shown at various film festivals, including TOKYOFILMeX 2005, Rotterdam International Film Festival in 2005, with high accreditation abroad, before a triumphant premiere in Japan.