A horror film about a male university student able to see ghosts, despite being timid, who solves the riddle to a mysterious case that occurs on campus. It is based on the popular novel by Kushiki Riu, who won the Reader Award at the 19th Japanese Horror Novel Prize.
University student, Yagami Shinji (Nakayama Yuma), has a strong sense of the supernatural despite his timid nature. He is reunited on campus with his junior in high school and object of unrequited love, Nada Koyomi (Shimazaki Haruka). He follows Koyomi and ends up reluctantly joining the occult research society. One after the other, Shinji is plagued by bizarre phenomenon occurring at the university.