The "Honnoji Incident", the most puzzling affair in Japan's history, is the subject of this mystery. It portrays a woman who, under strange circumstances, travels back to the Warring States Period just prior to the incident and her encounter with military commander, Oda Nobunaga. At the helm is Suzuki Masayuki of HERO and Princess Toyotomi fame.
Kuramoto Mayuko (Ayase Haruka) goes to Kyoto where her boyfriend's parents live. In a back street, she finds and checks in to the Honnoji Hotel, but when she exits the hotel's elevator, she emerges in 1582 Honnoji Temple.