An empathic period drama, based on Yamamoto Ichiriki's Naoki Award winning novel, starring Nakatani Miki and Uchino Masaaki. The scene is set in Fukagawa in the Edo period, with Eikichi (Uchino Masaaki), a tofu maker who comes from Kyo to Edo, and his Edo-born wife, Ofumi (Nakatani Miki). It portrays the checkered life of the couple from the perspective of the bond between a husband and a wife.
Eikichi, having trained at an established tofu maker in Kyo, comes to a traditional town of Fukagawa Hamaguri-cho in Edo to open his own shop, where he meets Ofumi, a true-born Fukagawa girl full of life. With the help of Ofumi's father, Eikichi finds accommodation at the same tenement as Ofumi. Eikichi finally opens "Kyo-ya", his long-planned Tofu shop of his own. Eikichi and Ofumi get married before long and build a home together. The business thrives, but their eldest son, who becomes tired of Tofu making, gets involved with gambling. The shop is taken over by another tofu maker as payment for debts, and the family is on the brink of disintegration. To make matters worse, Eikichi suddenly dies in an accident. Remembering that Tofu making was Eikichi's life, Ofumi and the children decide to protect Kyo-ya.