An original animated theatrical film based on the popular basketball manga, ‘Kuroko no Basuke', which has sold over 30 million copies. Fujimaki Tadatoshi, the manga's creator, writes a new episode appending the sequel to the manga, 'Kuroko no Basuka Extra Game' making this a completely new story.
An American basketball team, Jabberwock, comes to Japan and humiliates a Japanese team in a friendly game. Kuroko (voice: Ono Kensho) and the others assemble a powerhouse dream team in order to take on Jabberwock in a revenge match.