Twenty-first feature film for the "Detective Conan" TV anime series, based on Aoyama Gosho's comic serialized in "Shukan Shonen Sunday." The story takes place in Osaka and Kyoto taking the theme of Hyakunin Isshu, an anthology of classical poems used for card games.
A bomb goes off at a TV station in Osaka the same day a press conference is underway for the Satsukikai Competition to crown the best player of the Hyakunin Isshu card game. Conan (voice: Takayama Minami) rescues Hattori Heiji (voice: Horikawa Ryo), who was left behind in the building, nearly killed. Conan and Heiji think there is something fishy about the mysterious circumstances of this terrorist-like attack that no one has claimed responsibility for.