The film adaptation of Shimamoto Rio's identically titled romance novel. It portrays a man and woman who first meet as teacher and pupil, then meet again years later and fall into an undeniably forbidden romance. At the helm is Yukisada Isao of Crying Out Love, in the Center of the World.
University student Izumi (Arimura Kasumi) is contacted by her drama club advisor in high school, Hayama (Matsumoto Jun), who wants her to participate in the graduation performance for a younger club member. Izumi received the support of Hayama when she had felt out of place at school and so has treasured memories with Hayama in her heart. However, when they reunite, her feelings begin to intensify.