The first of a theatrical trilogy based on the third route, Heaven's Feel, of the popular PC game 'Fate/stay night'.
It has been ten years since the last Holy Grail War which involved mages (masters) and their spiritual familiars (servants) battling for a holy grail which grants any wish. Shirou (voice:Sugiyama Noriaki), the adopted son of a participant in the Holy Grail War, Emiya Kiritsugu (voice:Koyama Rikiya), has no other living relatives but spends quiet days with Matou Sakura (voice:Shitaya Noriko) who has a crush on Shirou. And then the Holy Grail War begins once again and Shirou decides to fight.