The second of a theatrical trilogy based on the third route, , of the popular game "Fate/stay night".
The Holy Grail War is a battle among Mages (Masters) and their Heroic Spirits (Servants) for the wish granting the Holy Grail. An unknown shadow covers the city, killing Masters and Servants one by one. Emiya Shirou (voice: Sugiyama Noriaki) never leaves the battle to protect Matou Sakura (voice: Shitaya Noriko) despite getting injured and losing his Servant, Saber. However she also gets entangled in her own fate as a Mage.