This is the story of an omnipotent container able to grant the wish of anyone who claims it—the Holy Grail. The third as well as the last part of the anime movie series adapted from visual novel game "Fate/stay night". The "Heaven's Feel" series has been produced by ufotable, the company behind the anime adaptation "Demon Slayer: Kimetsu no Yaiba". The series of movies is directed by Sudo Tomonori.
A young woman named Matou Sakura (voice: Shitaya Noriko), with the sins she has committed, drowns in the murky darkness. A young man named Emiya Shirou (voice: Sugiyama Noriaki), who vowed to protect Sakura, works together with Tohsaka Rin (Ueda Kana) and throws himself into the raging battle to put a stop to the Holy Grail War.