The second installment in the three-part theatrical series following Mononoke The Movie: The Phantom in the Rain. The director of the previous film, Nakamura Kenji, serves as the chief director.
Shortly after the fierce battle with the karakasa, the Medicine Seller (Kamiya Hiroshi) appears in the Ooku (inner palace) again. There, changes unfold in the wake of the previous incident. Conflicting intentions and the "firefighting" tactics that soon get out of control. At the same time, a series of spontaneous human combustion incidents occur, where people suddenly burst into flames and are reduced to charred remains. The Medicine Seller suspects that this is the work of a Mononoke and tries to defuse the situation, but...