The first part of a theatrical compilation trilogy produced as a 10th anniversary project for "Code Geass - Lelouch of the Rebellion."
Lelouch (voice: Jun Fukuyama) is a forgotten imperial prince living in Area 11, which is occupied by the Holy Britannian Empire, and being hunted by his country. He is determined to defeat the Holy Britannian Empire for murdering his mother and robbing his sister Nunnally (voice: Kaori Nazuka) of her sight and her ability to walk. An enigmatic and beautiful girl, C.C. (voice: Yukana), bestows on him a power known as "Geass." With this ability to completely dominate peoples' wills, Lelouch begins moving toward realizing his aspirations.