The closing episode of a theatrical compilation trilogy produced as a 10th anniversary project of "Code Geass - Lalouch of the Rebellion".
At long last, the Order of the Black Knights clashes with the world's largest nation, the Holy Britannian Empire. This is just as the masked Zero, in reality LeLouch (voice: Fukuyama Jun), had planned but is confounded by the existence of his younger sister Nunnally (voice: Nazuka Kaori). The war escalates further, consuming all of the people's anger, sorrow, obstinance, and desires. The story of LeLouch and the pantheon of characters heads toward a shocking future.