The second episode of a theatrical compilation trilogy produced as a 10th anniversary project of "Code Geass - Lalouch of the Rebellion".
As the masked rebel Zero, LeLouch (voice: Fukuyama Jun) is strengthening the Order of the Black Knights' power to resist Brittania. Suzaku (voice: Sakurai Takahiro) is appointed the personal knight of Third Princess Euphemia (voice: Minami Omi) who announces the founding of the special administrative zone of "Japan". This is meant to signify the reason for the Order of the Black Knights' existence as null and void. LeLouch races to find a way out of the situation, but ends up accelerating a tragedy.