An completely original theatrical film telling a story following the events of the popular "Code Geass - Lelouch of the Rebellion" series.
The world is at peace in the second year of the Kowa Period. One day, a mysterious Knightmare Frame abducts Nunnally (voice: Nazuka Kaori) and Suzaku (voice: Sakurai Takahiro) who were comforting people at a refugee camp. Additionally, Kallen (voice: Koshimizu Ami) and others who had infiltrated the Land of Warriors, Zilkhstan, are attacked by a mysterious Geass user. Moreover, C.C. (voice: Yukana), whom the assailant calls the "former master", is there.