Original comedy from director Take Masaharu and scriptwriter Adachi Shin, who also teamed up for 100 Yen Love. Adds a human touch to the duplicity of scammers trying to outwit each other.
Antique dealer Koike Norio (Nakai Kiichi) flounders around as he goes after a big break. He heads for Sakai, Osaka to find a treasure and meets down-and-out potter Noda Sasuke (Sasaki Kuranosuke). A prominent appraiser dupes them and the two losers collude to make a pile of cash by faking "Rikyu's lost tea bowl."