Documentary that captures the genuine emotional state of a college student with Gender Identity Disorder who undergoes sex reassignment surgery. Directed by Tanaka Yukio of ITECHO and On the road.
Miyu has dreamed of becoming a female since early childhood and undergoes the longed-for sex reassignment surgery to be able to live in society as a woman. The documentary depicts sincere discussions with family, honest talks with friends, attitude transformations amongst university faculty, the clinical psychologist's concerns, and the resolve of the doctor. Touching humanity comes to the forefront through the six months' coverage of Miyu's life.