Theatrical film adaptation of the TV drama series based on Honda Tetsuya's short story series. Psychic detectives enact slapstick shenanigans in a world where people really have supernatural powers. Features the cast and crew from the TV version, including director Kuma Shinji.
Masuyama (Tanaka Naoki) runs the Nippori-based Masuyama Psychic Office with the credo of 'using psychic abilities to help others.' They work on solving crimes in the neighborhood. Then, agent Atsushi (Asaka Kodai) makes a goof on the job. He's demoted from lead investigator to handing out promotional flyers, when he falls in love with the younger sister of siblings at a take-out lunch joint.